|
PKC.si FORUMI
|
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo |
Avtor |
Sporočilo |
SebastjanErlah pipika
Pridružen/-a: 27.04. 2008, 21:15 Prispevkov: 497
|
Objavljeno: Petek 09 Maj 2008 02:40 Naslov sporočila: Temelji ateizma |
|
|
Kateri so temelji ateizma? Kaj konkretno je ateizem in kako se kaže? Je ateizem nujno sovražen do religije ali je lahko njen partner v dialogu in delu za splošno blaginjo? Je dosledni ateizem možen - na kakšen način? Etika ateizma - njeni temelji? |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Gabrijel Stupica Tožidar
Pridružen/-a: 09.05. 2008, 01:20 Prispevkov: 7
|
Objavljeno: Petek 09 Maj 2008 02:54 Naslov sporočila: |
|
|
..dosledni in izpričani ateizem se laho izteče le v popoln nihilizem in nič drugega in bi se moral končati z strelom v dosledno ateistično glavo in s tem prekinitvijo spirale Nesmisla...ker pa tega ponavadi ni...težko govorimo o resničnih in doslednih ateistih...
..salonskih in pozerskih pa je mnogo... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
SebastjanErlah pipika
Pridružen/-a: 27.04. 2008, 21:15 Prispevkov: 497
|
|
Nazaj na vrh |
|
|
Roman pipika
Pridružen/-a: 19.08. 2007, 18:44 Prispevkov: 667
|
Objavljeno: Petek 09 Maj 2008 08:14 Naslov sporočila: |
|
|
Gabrijel Stupica je napisal/a: |
..dosledni in izpričani ateizem se laho izteče le v popoln nihilizem in nič drugega |
To lahko izjavi samo nevedni teist (ki se s svojo nevednostjo še hvali).
Citiram: |
in bi se moral končati z strelom v dosledno ateistično glavo |
Pravzaprav to velja kvečjemu za prepričanega teista, ki mu njegov bog obljublja večano življenje, a šele po smrti.
Citiram: |
in s tem prekinitvijo spirale Nesmisla |
Natolcuješ. Hm, kaj pa je Nesmisel z veliko začetnico?
Pogrevanje postane juhe press |
|
Nazaj na vrh |
|
|
cr pipika
Pridružen/-a: 17.08. 2007, 22:25 Prispevkov: 3305
|
Objavljeno: Petek 09 Maj 2008 08:23 Naslov sporočila: |
|
|
Citiram: |
Pravzaprav to velja kvečjemu za prepričanega teista, ki mu njegov bog obljublja večano življenje, a šele po smrti. |
_________________ ________________
Every single Jedi is now the enemy of the Republic. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
matjaz pipika
Pridružen/-a: 10.09. 2007, 16:30 Prispevkov: 1064 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Petek 09 Maj 2008 09:19 Naslov sporočila: Re: Temelji ateizma |
|
|
SebastjanErlah je napisal/a: |
Kateri so temelji ateizma? Kaj konkretno je ateizem in kako se kaže?
|
Ateizem je pač odsotnost verovanja v nekaj božanskega, pravljičnega, nadnaravnega,.....
SebastjanErlah je napisal/a: |
Je ateizem nujno sovražen do religije ali je lahko njen partner v dialogu in delu za splošno blaginjo?
|
Ne, ateizem sploh ni sovražen do religij, kot tudi ni sovražen do pravljičarstva oz. ostalih domišljiskih bitij. In religije so lahko partner ateizmu v dialogu in delu za splošno blaginjo. Koliko so pa lahko partner, je pa odvisno od njih samih.
SebastjanErlah je napisal/a: |
Je dosledni ateizem možen - na kakšen način? Etika ateizma - njeni temelji? |
Vsekakor drugačnega ateizma kot doslednjega ne poznam. Enostavno pač npr. ne moreš nedosledno govoriti o neverovanju. Ali veruješ ali pa ne, vmesnih for ni.
Morala, etika, družbene vrednote, medčloveški odnosi,.... to je vse relativno in se s časom in krajem spreminja. _________________ Http://www.zrtve-cerkve.org
Smrt (klero)fašizmu, Svoboda narodu! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
jakačan dr. pipika
Pridružen/-a: 19.08. 2007, 12:28 Prispevkov: 3237
|
Objavljeno: Petek 09 Maj 2008 10:54 Naslov sporočila: Re: Temelji ateizma |
|
|
SebastjanErlah je napisal/a: |
Kateri so temelji ateizma? Kaj konkretno je ateizem in kako se kaže? Je ateizem nujno sovražen do religije ali je lahko njen partner v dialogu in delu za splošno blaginjo? Je dosledni ateizem možen - na kakšen način? Etika ateizma - njeni temelji? |
Ateizem, preprosto, kot nakazuje že termin, je antipod teizmu. In kakor teizem projecira izvor, smisel in usodo v nadnaravno, v nedokazljivo, v romantiziranje homo sapiensa kot enkratni produkt božje volje in vsak brez izjeme ponuja posmrtno življenje pod določenimi kriteriji, se sklicuje na to, da so človeku dostopni vsi odgovori, ki jih zapisujejo svete knjige ali učijo preroki ...
... je ateizem zanikanje takšnih zatrjevanj. Ateizem ne projecira v neznano in nemogoče, pač pa raziskuje človekovemu razumu dostopno vedenje, sprijaznjen je s človekovo biologijo in dometom njegovih zmožnosti, gradi na sekularnem humanizmu, ki človeka umešča v naravno in družbeno okolje po kriterijih in ob predpostavkah, ki jih je v teku človekovega razvoja izgradila človeška znanost in univerzalna etika.
Ateizem ni sovražen do religije, v kolikor religija kot dominantna, večinska, tradicionalna sila pritiska, z njim vstopa v dialog. V kolikor religijska partikularna etika ponudi demokratično okolje dialoga, ateizem vanj praviloma vstopa. Nasprotno pa ateistična misel načeloma ne pleza čez visoke zidove, ki jih je postavila verska misel, ki skoraj brez izjeme herezijo in brezboštvo obsoja in vzbuja sovražnost do vsega drugačnega in drugega.
Pravzaprav so zadnja desetletja, v okvirih moderne, pluralne, sekularne države, prvič ponudila pogoje, v katerih se ateizem in organizirana religija srečujeta kot partnerja v dialogu, kot družbena pogodbenika za splošno dobro. Kakor namreč reduciramo politično okrasje, se vloga desne in leve politike, ki načeloma obe zagovarjata človekovo blaginjo, razvoj, pravice, napredek, srečata prav na razpotju, ki deli vero od nevere. Večina temeljnih družbenih razhajanj v modernih družbenih okoljih temelji prav na odnosu do vprašanj, kjer se ločujeta teistična in ateistična misel in pristop; definicija družine, vprašanje splava, istospolne poroke, verska in politična pluralnost, sekularnost itd.
Dosledni ateizem je zlonamerna skovanka, ki skuša tisto populacijo, ki ne priznava nadnaravnih, božanskih bitij, reducirati na homogeno skupino "sekularnih fundamentalistov" (kakor se je zadnjič izrazil teolog Ocvirk), v tem pogledu skuša dominantna religija našega okolja identificirati (beri ustvariti) sovražnika kot prepoznavno skupino, v katero bo lažje usmerjala svoje strupene puščice.
V resnici je ateistov, ki bi resno teoretizirali svoje pozicije, zelo malo. In tudi vse več. Razlog neorganiziranosti je prav njihova neortodoksnost, neosrediščenost, ki ne ponuja avtoritet, vatikanskih držav, nadškofij in aktivnega kapitala, ki bi usmerjali ateizem v bolj organizirane oblike delovanja. Takšno stanje pa seveda najbolj koristi ravno visoko organiziranim religijam pri njihovi diskreditaciji teh posameznikov, ki se ne priključijo mainstream ortodoksiji in njihovim kulturnim praksam.
Etika ateizma je neposrečena skovanka. To, da človek zavrača svetopisemska brbljanja in nedokazana božanstva, ne aplicira vnaprej etike kot vrednostnega sistema na način kot to poznajo religije. Ateizem se zanaša na univerzalno etiko, na humanistične dosežke človeštva, navija za demokratično, pluralno, sekularno okolje, kjer se spoštujejo človekove pravice in temeljne svoboščine, kjer imperativ pacifizma, solidarnosti, ekološke zavesti in drugih občečloveških vrednot transcendira partikularne verske zapovedi in izključevanja na podlagi verskega in drugih prepričanj, barve kože, političnega prepričanja, življenjskega stila itd.
Na konferenci o medverskem dialogu, ki jo je pred dnevi priredila Teof, skupaj z iranskim inštitutom za medversko sodelovanje iz Teherana, sem po večurnem poslušanju obeh polov, prišel do dveh ugotovitev; obe dominantni religiji sta v svoji "vnemi" po dialogu povsem pozabili na relevanten del družbe, ki ni teističen in ki ga namerno pozabljata vabiti v dialog. In drugič, besede dr. Ocvirka, ki je imel enega zadnjih referatov na omenjenem simpoziju, so lakmusov papir realnega stanja. Ugotovil je namreč (če poenostavim), da je skupni temelj v dialogu med krščanstvom in islamom pravzaprav samo eden, in to je boj proti t.i. sekularnemu fundamentalizmu (ki pa ga po svoji stari navadi ni niti znanstevno utemeljil, niti obrazložil) - boj proti brezvercem kot dežurnim škodljivcem današnjega časa. Ko tako vidim, da se religije v dialogu najbolj znajdejo v fronti proti manjšini (skupini nevernih in sekularnih), žalostno ugotavljam, da so religije tiste, ki namerno rušijo in onemogočajo dialog. In ne sekularni humanisti in resna znanost, ki pač proučuje tisto, kar je mogoče proučevati, ob strani pa pušča pravljičarjenja, ki temeljijo na svetih knjigah in izročilu teokratskih tradicij. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
exorcist pipika
Pridružen/-a: 28.09. 2007, 20:21 Prispevkov: 1827
|
Objavljeno: Petek 09 Maj 2008 10:55 Naslov sporočila: |
|
|
Vsaka ideologija lahko preraste v sovraštvo, tudi ateizem in ne samo verstva. Zato se ne strinjam z Matjažem, da ni mogoče, da bi bil ateist sovražen do drugače mislečih. Pravi ateist je zame tak človek, ki ga bo pustilo hladnega, indiferentnega, v kaj kdo veruje in če sploh veruje.
Vsak ima pač svoje prepričanje in pričakovanje ali miselnost, da je človek zgolj racionalno ali razumsko bitje, in daj to tudi edino pozitivno, kaže na veliko pomanjkanje poznavanje človeške psihologije. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Roman pipika
Pridružen/-a: 19.08. 2007, 18:44 Prispevkov: 667
|
Objavljeno: Petek 09 Maj 2008 11:18 Naslov sporočila: |
|
|
Pri čemer ateizem ni niti verstvo niti ideologija. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
exorcist pipika
Pridružen/-a: 28.09. 2007, 20:21 Prispevkov: 1827
|
Objavljeno: Petek 09 Maj 2008 11:24 Naslov sporočila: |
|
|
Roman je napisal/a: |
Pri čemer ateizem ni niti verstvo niti ideologija. |
Če nekaj nosi neko čustveno noto ali poseben zanos, privrženost čemu, avtomatično postane ideologija. Ideološki ateizem je zame tak, ki gradi na sovraštvu do teistov. Biti nepristranski v vseh ozirih, pa je skoraj nemogoče. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
pipika pipika
Pridružen/-a: 17.08. 2007, 16:55 Prispevkov: 1962
|
Objavljeno: Petek 09 Maj 2008 11:57 Naslov sporočila: |
|
|
exorcist je napisal/a: |
Roman je napisal/a: |
Pri čemer ateizem ni niti verstvo niti ideologija. |
Če nekaj nosi neko čustveno noto ali poseben zanos, privrženost čemu, avtomatično postane ideologija. Ideološki ateizem je zame tak, ki gradi na sovraštvu do teistov. Biti nepristranski v vseh ozirih, pa je skoraj nemogoče. |
daj si najprej dopovedat, da biti ateist(to, da nekdo v bogove ne verjame) ni opredeljenost. "Ateisti" smo samo zato, ker nas tako označujejo teisti, oz. zato, ker obstajajo teisti.
Če kdo v muco Copatarico verjame, pač obremenjeno pušča svoje copate kjer mu je ukazano(in s tem komu drugemu krati njegove pravice )... Šele od tukaj naprej pa morda lahko začne za določen odstotek nemucacopataričarjev veljati tisto, kar trdiš...
Nazadnje urejal/a pipika Petek 09 Maj 2008 12:01; skupaj popravljeno 1 krat |
|
Nazaj na vrh |
|
|
mriz pipika
Pridružen/-a: 30.11. 2007, 12:11 Prispevkov: 520 Kraj: maribor
|
Objavljeno: Petek 09 Maj 2008 11:58 Naslov sporočila: |
|
|
Po moje je ateizem logična posledica upoštevanja aktualnih relevantnih raziskav oz. smiselnih implikacij teh aktualnih raziskav. Pravi ateizem (torej tak, ki ne izhaja iz vseh mogočih osebnih razlogov za nasprotovanje religiji oz. njenim institucijam) ne more biti pozicija za sebe.
Mislim tudi, da je oznaka ateizem vsiljena, torej upoštevana samo v primerjavi s teizmom - s tem mislim, da je odsotnost škratov, angelov in boga v aktualnih raziskavah samoumevna (tako kot je lahko samoumevna še odsotnost česa drugega), torej dejansko ni potrebe, da se pozicija upoštevanja aktualnih raziskav posebej oz. eksplicitno označuje za ateistično.
exorcist je napisal/a: |
Pravi ateist je zame tak človek, ki ga bo pustilo hladnega, indiferentnega, v kaj kdo veruje in če sploh veruje. |
Razen takrat, ko njegovo verovanje vpliva na tega ateista. Če bom pred sabo zagledal zmešanega fanatika, ki mi bo hotel odrezati glavo, me njegovo verovanje kajpak ne bo pustilo hladnega. V primeru neke distance pa bo to verjetno kar držalo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
matjaz pipika
Pridružen/-a: 10.09. 2007, 16:30 Prispevkov: 1064 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Petek 09 Maj 2008 12:08 Naslov sporočila: |
|
|
exorcist je napisal/a: |
Vsaka ideologija lahko preraste v sovraštvo, tudi ateizem in ne samo verstva. Zato se ne strinjam z Matjažem, da ni mogoče, da bi bil ateist sovražen do drugače mislečih. Pravi ateist je zame tak človek, ki ga bo pustilo hladnega, indiferentnega, v kaj kdo veruje in če sploh veruje.
Vsak ima pač svoje prepričanje in pričakovanje ali miselnost, da je človek zgolj racionalno ali razumsko bitje, in daj to tudi edino pozitivno, kaže na veliko pomanjkanje poznavanje človeške psihologije. |
Glej, ateizem ni ne ideologija in ne vera, je pa zgodovina pokazala, da na ateizmu lahko zrase kaka ideologija. Jaz ne sovražim drugače misleče, verujoče,... in sem do njihovih raznoraznih verovanj hladen in indiferenten vkolikor vse to mene ne zadeva in se me ne tika. Ko pa neka religija začne skakati v vse pore obče družbe, ko si začne prisvajati družbeno imetje, ko paktira z sovražniki družne in naroda, ko hoče imeti popolno oblast in veljavo,....... to se pa tiče vse naše družbe in ni več predmet verovanja ampak krute realnosti. V tem trenutku pa ne da ne moremo biti več hladni in indiferentni, to sploh ne smemo biti in moramo napeti vse sile, da se kolikortoliko normalna družna ne sprevrže v fašistoidni klerikalni teokratizem. _________________ Http://www.zrtve-cerkve.org
Smrt (klero)fašizmu, Svoboda narodu! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
matjaz pipika
Pridružen/-a: 10.09. 2007, 16:30 Prispevkov: 1064 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Petek 09 Maj 2008 12:09 Naslov sporočila: |
|
|
exorcist je napisal/a: |
Roman je napisal/a: |
Pri čemer ateizem ni niti verstvo niti ideologija. |
Če nekaj nosi neko čustveno noto ali poseben zanos, privrženost čemu, avtomatično postane ideologija. Ideološki ateizem je zame tak, ki gradi na sovraštvu do teistov. Biti nepristranski v vseh ozirih, pa je skoraj nemogoče. |
Ateizem ne nosi nobene čustvene note ali kakih posebnih zanosov. Se z Romanom povsem strinjam. _________________ Http://www.zrtve-cerkve.org
Smrt (klero)fašizmu, Svoboda narodu! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
Roman pipika
Pridružen/-a: 19.08. 2007, 18:44 Prispevkov: 667
|
Objavljeno: Petek 09 Maj 2008 12:15 Naslov sporočila: |
|
|
V bistvu ni problem v tem, kaj mislimo, ampak koga s tem prizadenemo. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
exorcist pipika
Pridružen/-a: 28.09. 2007, 20:21 Prispevkov: 1827
|
Objavljeno: Petek 09 Maj 2008 12:21 Naslov sporočila: |
|
|
matjaz je napisal/a: |
exorcist je napisal/a: |
Roman je napisal/a: |
Pri čemer ateizem ni niti verstvo niti ideologija. |
Če nekaj nosi neko čustveno noto ali poseben zanos, privrženost čemu, avtomatično postane ideologija. Ideološki ateizem je zame tak, ki gradi na sovraštvu do teistov. Biti nepristranski v vseh ozirih, pa je skoraj nemogoče. |
Ateizem ne nosi nobene čustvene note ali kakih posebnih zanosov. Se z Romanom povsem strinjam. |
Se strinjam z Mrizem ,da ateizem sploh ni ideologija, vendar le pod enim pogojem, dokler ne začne graditi na izrazitem sovraštvo do ver, dokler ne začne zaničevati vse(ga), kar diši po veri, ko vidi "hudiča" v veri in ko začne ateizem graditi na vizionarski ideologiji, da ne bo vojn in bomo ljudje živeli v miru in redu, če izkoreninimo vere, ki naj bi bile nekakšen vir vsega zla. |
|
Nazaj na vrh |
|
|
matjaz pipika
Pridružen/-a: 10.09. 2007, 16:30 Prispevkov: 1064 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Petek 09 Maj 2008 12:21 Naslov sporočila: |
|
|
Roman je napisal/a: |
V bistvu ni problem v tem, kaj mislimo, ampak koga s tem prizadenemo. |
Točno tako in v tem je poanta naših relacij in odnosov. Kot je rekla pred časom na Trenjih Nina Osenar, ko so secirali BB:"Jaz lahko počnem kar hočem, če s tem nikogar ne prizadanem". Pa ne glede na to, kaj si o Nini in BB-ju mislimo. _________________ Http://www.zrtve-cerkve.org
Smrt (klero)fašizmu, Svoboda narodu! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
exorcist pipika
Pridružen/-a: 28.09. 2007, 20:21 Prispevkov: 1827
|
Objavljeno: Petek 09 Maj 2008 12:23 Naslov sporočila: |
|
|
matjaz je napisal/a: |
Roman je napisal/a: |
V bistvu ni problem v tem, kaj mislimo, ampak koga s tem prizadenemo. |
Točno tako in v tem je poanta naših relacij in odnosov. Kot je rekla pred časom na Trenjih Nina Osenar, ko so secirali BB:"Jaz lahko počnem kar hočem, če s tem nikogar ne prizadanem". Pa ne glede na to, kaj si o Nini in BB-ju mislimo. |
Tole pa ti je težka intelektualna referenca - Nina Osenar... |
|
Nazaj na vrh |
|
|
matjaz pipika
Pridružen/-a: 10.09. 2007, 16:30 Prispevkov: 1064 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Petek 09 Maj 2008 12:26 Naslov sporočila: |
|
|
exorcist je napisal/a: |
Se strinjam z Mrizem ,da ateizem sploh ni ideologija, vendar le pod enim pogojem, dokler ne začne graditi na izrazitem sovraštvo do ver, dokler ne začne zaničevati vse(ga), kar diši po veri, ko vidi "hudiča" v veri in ko začne ateizem graditi na vizionarski ideologiji, da ne bo vojn in bomo ljudje živeli v miru in redu, če izkoreninimo vere, ki naj bi bile nekakšen vir vsega zla. |
Ateizem ni nikdar gradil na kakršnemkoli sovraštvu do kakršnekoli vere. Tudi ne vidi nikakršnega 2hudiča" v kakršnikoli veri, če in dokler vero to ne postane in se ne začne obnašati "hudičevsko".
In ateizme nikdar ne gradi na vizionarski ideologiji, da če izkoreninimo vere, da ne bo vojn. Vojne so bile, so in bodo dokler bo trajala človeška družba. Vojne imajo tudi različne vzroke od imperializma, kolonializma, osvajanja, do verskih, ideoloških, družbenih,..... razlogov. _________________ Http://www.zrtve-cerkve.org
Smrt (klero)fašizmu, Svoboda narodu! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
matjaz pipika
Pridružen/-a: 10.09. 2007, 16:30 Prispevkov: 1064 Kraj: Ljubljana
|
Objavljeno: Petek 09 Maj 2008 12:27 Naslov sporočila: |
|
|
exorcist je napisal/a: |
Tole pa ti je težka intelektualna referenca - Nina Osenar... |
Nisem nič rekel o njenem intelektu, vsekakor pa se strinjam s tistim, kar je rekla. _________________ Http://www.zrtve-cerkve.org
Smrt (klero)fašizmu, Svoboda narodu! |
|
Nazaj na vrh |
|
|
|
|
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu
|
|