PKC.si FORUMI Seznam forumov PKC.si FORUMI

 
 Pogosta vprašanjaPogosta vprašanja   IščiIšči   Seznam članovSeznam članov   Skupine uporabnikovSkupine uporabnikov   RSS Feed   Registriraj seRegistriraj se 
 Tvoj profilTvoj profil   Zasebna sporočilaZasebna sporočila   PrijavaPrijava 




Mojstri in učenci
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
 
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    PKC.si FORUMI Seznam forumov -> Religioznost
Poglej prejšnjo temo :: Poglej naslednjo temo  
Avtor Sporočilo
onkraj
nadpiščanec


Pridružen/-a: 11.07. 2008, 01:10
Prispevkov: 198

PrispevekObjavljeno: Petek 15 Avg 2008 00:36    Naslov sporočila: Odgovori s citatom

Citiram:
Bog je vsemogočen, Zanj ne obstaja nič, kar bi bilo nemogoče.
Jasno, da mi ne moremo Boga ujeti v besedo. Potem bi bili mi višji od Njega. Toda, če mi nečesa ne moremo, to ne pomeni, da tudi Bog tega ne more. Bog se lahko pojavi kot beseda in v Vedah je opisano, da se v Kali jugi Bog pojavi kot Sveto Ime. Med Bogom in Njegovim svetim imenom ni razlike. Še posebej v Kali jugi so sveta imena prežeta s transcedentalno božjo močjo in so najmočnejša mantra ali molitev.


To kaj vse je za Boga naceloma mogoce za nas ni pomembno, ker se ne odlocamo za njega. Clovek lahko izbira svoje odlocitvne, ne doloca Bozjih. In nesmisleno je govoriti o Bogu, kot bi bil absolutno poznan. Govoriti o na ta nacin pomeni izrazati prevzetnost pod krinko poniznosti. To da med Bozjim svetim imenom, ce je beseda 'ime' razumljena kot obicajno, in njim ni nobene razlike, nima nobenega smisla. Ce pa ime razumemo kako drugace, potem je pac itak vse mogoce. Izmisljujemo si lahko vse mogoce.

Citiram:

Petje pesmi oz. meditacija na pomen teh bhajanov, ki so jih napisali mojstri v našem nasledstvu učiteljev, nam pomagajo razviti takšno stanje zavesti, v katerem lažje izvajamo svojo spiritualno prakso (sadhano). Kako služiti Boga za Njegovo zadovoljstvo pa nas nauči duhovni učitelj, ki tudi sam izvaja to služenje.

Zopet se vrtimo v krogu, nobene besede o tem kaj zate pomeni sluziti Boga, se pravi kaj so te naucili.

Citiram:

Se popolnoma strinjam s tabo. Samo ena oseba je Bog in to je Bog sam. Kajti obstaja samo en Bog, ostalih oseb ali duš pa je neskončno veliko. Če bi Bog ne bil oseba, potem tudi mi ne bi mogli biti osebe. Ker pa smo osebe, mora tudi Bog biti oseba. V nasprotnem primeru bi bili mi več kot On. Absolut pomeni tudi, da vse obstaja v Njem. Če kaj ne bi obstajalo v Njem, potem On ne bi bil absoluten.

Kaj malega ze obstaja v cemer se strinjava, a ne veliko. A si prepricana, da ima pojem osebe v abstraktnem smislu, loceno od pojavne cloveske oblike, kaksen pomen. Jaz nisem. Bolj splosno razumljiv pojem je denimo bitje. Ali pa mislis da je oseba vse kar privzema clovesko podobo. Nekaj kar vkljucuje vse drugo, nima znacilnosti osebe, kot ta pojem razumemo obicajno, mar ne?! In kdo pravi, da nebiti oseba pomeni biti nekaj manj?! Zato ker mislis, da mora biti Bog vse in najvec, mora biti po tvoje tudi oseba in to najbrz celo v cloveski podobi. To je nepravilno raba obicajne logike, ne kaksna 'transcendentna logika'.

Citiram:

Izvorni Budha je ena od desetih Juga avatarjev ali inkarnacij Boga. Pojavil se je pred 5000 leti in učil Šankja Jogo. Ti pa si verjetno mislil Gautama Budho, ki se je pojavil pred 3000 leti. On je dosegel razsvetljenje, učil pa je nihilizem.
Jezus Kristus se je pojavil v določenem času na določenem mestu, da bi poučil ljudi religioznih principov. Tudi sam se je čutil kot božji sin in nikoli ni izjavil, da je Bog.
Krišna se od njiju razlikuje v mnogočem, vendar ni stvar v tem. Krišna se je razkril Arjuni (v Bhagavad Giti) kot Bhagavan (Bog), Vrhovna transcedentalna oseba, izvor vseh izvorov.

Gautama Buda je zivel pred 2500, ne 3000 leti. In ni ucil nihilizma, boga in duse ni zanikal, le izrekel se ni o tem. Najbrz ni zelel ustvariti bhakti sledilcev, ki se radi obesajo na besede kot so Bog in dusa. Zato je ucil o pomenu nenavezanosti in samoopazovanja ter lastne izkusnje. Opozoril je na to, da naj ne verjamemo zgolj na podalgi avtoritete, tudi ne temu kar je sam ucil.
Jezus seveda tudi ni Bog, vendar tako kot za Krisno tudi zanj velja, da je izrekel marsikaj, zaradi cesar kristjani zmotno mislijo, da je Bog. Dejal je denimo: "Jaz sem pot resnica in zivljenje, nihce ne pride k Ocetu razen po meni." Zate goljuf?!
In zopet imamo samo tvoje nepojasnjeno mnenje o tem po cem vse, da se Krisna razlikuje od Jezusa. Ce se nisi ugotovila, ne govoris z vernikom ampak z nekom, ki ima raje argumente od pozivov k poslusnosti. In koga na tem svetu tako izjemno zanima, ce se je neki "Bog" razkril nekemu Arjuni, da se je potem ta spustil v mesarsko klanje ali kako gre ze zgodba. Taksnih zgodb je v zgodivini na pretek.

Citiram:

Bog se človeku razodeva na mnogo različnih načinov, posredno in neposredno. V Vedah obstaja ogromno primerov, kako se Bog celo osebno pojavlja v tem materialnem svetu. Sicer pa je ves čas prisoten povsod in v vsem. Ker je absoluten je tudi vsak Njegov del absoluten oz. vsaka Njegova prisotnost je absolutna. Seveda pa obstajajo razlike v namenu, obliki in aktivnostih teh Njegovih pojavitev.
Bog nima materijalne podobe ampak ima transcedentalno podobo. V bistvu sta On in Njegova podoba eno in isto.
On ne potrebuje nobene pomoči, še najmanj pomoč kakšne materijalne podobe. On je Vrhovni kontrolor vsega, ker vse deluje pod Njegovo kontrolo. Tudi materija deluje pod Njegovo upravo in On nikoli ne potrebuje pomoči materije, da bi se lahko poj
avil v tem svetu. Bog je vsemogočen in za svoje delovanje ne potrebuje ničesar drugega kot le samega sebe. On se nahaja v vsem in vse se nahaja v Njem. Izven Njega sploh ničesar ne obstaja.
Kot sem ti že predlagala, ne razmišljati o Bogu v kontekstu svoje lastne materijalne pogojenosti. Bog ni omejen z materijalnimi zakoni. On je kreator in kontrolor teh zakonov. Zanj ne obstajajo nobene omejitve, ker je neomejen. Ne razmišljaj o Bogu kot o materialni osebi. Raje se pozanimaj o Njem pri tistih, ki o Njem vedo, ker se jim je Sam razkril.

Izraz transcendentna podoba nima pomena, tistemu kar je transcendentno, obicajno ne pravimo podoba, to je nespetno rabo jezika. Res pa je, da imajo mojstri tudi telesa drugacne sestave, so iz materije drugacne kakovosti. In spet je odvec, da se razpisujes kaj On vse zmore, ker je to za cloveka irelevantno. Za cloveka je pomembno kaj on sam zmore. Mislim pa da clovek zmore vec kot le prosjaciti Boga za usluge. Clovek lahko najde Boga v sebi. In ne skrbi, pozanimal sem se pri tisih za katere menim, o tem sem sam presodil, da so presegli cloveske omejitve in veliko tega sem ti tudi predstavil. O Bogu sploh ne razmisljam, kaj sele kot o materialni osebi, o njem razmisljam bolj po nujnosti, ko s kom razpravljam o tem brezupnem konceptu, ki toliko ljudi zavaja v verske nesmisle.

Citiram:

Tisti mojstri, ki pravijo, da so Bog, niso nobeni mojstri, ampak veliki goljufi. O tem, kaj pomeni biti "eno z Bogom" bi pa lahko odprla kar novo temo.

Torej je moral biti Jezus velik goljuf? Seveda v resnici ni pravil, da je Bog (), pac pa so ga tako napacno razumeli. In podobno velja za Krisno. Po drugi strani pa je vsak clovek Bog in torej lahko vsako to izrece ne da bi bil goljuf. Kot ze receno, neprestano govorjenje o Bogu loceno od cloveske izkusnje je neproduktivno in iluzorno pocetje. Bhakte ste identicni zaljubljenki, ki govori o svojem izbrancu, ga slika v krasni luci in druge prepricuje o tem, ki ga morda bolje poznajo in ne da bi ga sama dobro poznala. Gre torej za adolescentno duhovno ljubezen. Tista ljubezen, ki jo morda dozivljate je vasa obcutenje nekoga, ne univerzalna znacilnost tistega, s katerim ste v stiku.

Citiram:

Ezoterično učenje je ena oblika učenja, vendar je zelo pogojeno s čistostjo medija. Bolj ko je medij čist, globlje je lahko učenje. Vendar to ni absolutno znanje, ker seže le do ezoteričnega nivoja, ki je še znotraj tega subtilnega materijalnega nivoja.

Imava pac nasprotno mnenje o tem kaj je visje in kaj nizje. In sploh ne gre za cistost, cistost na neki ravni je samo pogoj za korak na visjo raven. Kot ze receno so mojstri najvisji ucitelji, ki so dostopni clovestvu.

Citiram:

S tistim, kar je napisal Swami se strinjam, vendar on govori o karma jogi in o doseganju osvoboditve s pomočjo rezultatov sadhane. Kar opisuje je res, toda osvoboditev, ki jo lahko dosežemo na ta način, ni najvišji dosežek. Pravzaprav je Vjasadev, ki je zapisal vse Vede, v svoji spiritualni zrelosti označil osvoboditev kot največjo prevaro za pogojene duše. Osvoboditev pomeni "biti eno z Bogom". To stanje pa ne omogoča služenja Bogu z ljubeznijo. Za ljubezenski odnos sta potrebna dva, tisti ki ljubi in tisti, ki je ljubljen in ljubezen sama - bhakti. V enosti pa tega ni.

Tokrat si secirala besedo enost, ki sem jo zgolj slucajno uporabil za sporazumevanje s tabo. Drugace sam niti nimam govoriti zelje o Bogu in torej tudi ne o enosti z njim, izraz sem uporabil specialno zate, ki toliko govoris o njem. Sam bi denimo govoril samo o stanju zavesti mojstra, Boga sploh omenjal ne bi. Sicer pa sem ze vedel, da kar tako poceez sodite o skoraj vseh drugih poteh in jih oznacujete vsaj za manjvredne, ce ne ze kar za prevaro. A to da ne marate besede enost in imate raje podrejeno ljubezen do boga izvira iz vasih bhaktijevskih nagnjenj, ki so znacilna za vas, ne pa za vse ljudi. Najlaze je druge, ki so drugacni proglasiti za ljujdi, ki so se izgubili ali nasedli na prevaro, je pa to tudi precej sektasno, izkljucevalno in neljubece pocetje. In najvecj problem je v tem, da ni resnicno. Preprosto precenjujete univerzalnost svoje duhovne poti in zmotno postavljate cilje, ki naj bi jih na ta nacin dosegali, na najvisje mesto. Kaze, da vam ni jasno, kako velik evolucijski korak je pred povprecnim bhakto do stopnje mojstra in da vse poti razvojne poti vodijo do mojstra. Beseda mojster oznacuje stopnjo zavesti, ne verskega prepricanja. Noben mojster nima verskega prepricanja, ker ga pac ne potrebuje. Karma joga je po mojem bolj potrebna od petja svetih imen in ker je dejansko praksa tisto, kar je najpomembnejse, niti ni tako pomembno, ce Swami, ki sem ga citiral, zmotno verjame, da je Krsihna bog.

Citiram:

Kot sem že povedala, kastni sistem vedno deluje, ker je dan od Boga in je namenjen temu, da se ekonomski razvoj čim bolje razvija, to pa predvsem zato, da omogoča ljudem, da nepredujejo na svoji poti duhovnosti. Ta sistem deluje tudi še sedaj, le da glede na lastnosti ljudi, ni več vseh štirih redov, ampak samo eden. V Kali jugi se rojevajo samo še šudre in izvenkastni ljudje. In ker šudre, ki so najnižji kastni razred in ljudje izven kaste sedaj opravljajo delo višjih redov, čeprav nimajo potrebnih lastnosti, kvaliteta življenja pada. v Indiji sicer kastni sistem, ki uradno seveda nima nobene veljave, živi med ljudmi kot ostanek kulture oz. običajev, vendar se sedaj sledi le na osnovi rojstva, ne pa več na osnovi kultiviranja kvalitet, ki jih mora imeti posameznik glede na rojstvo v določeni kasti. To pa res lahko povzroča nepotrebne zaplete oz. sledenje neke forme brez vsebine.

Ta interpretacija je zame zgresena, sploh ne gre za to, da bi se rojevali manj napredni ljudje, saj to hoces povedati. In zopet zelo fundamentalisticna predstava o tem, da ko bog nekaj postavi, potem drzi. Te predstave vodijo v konflikte, in so v preteklosti vodile v verkse vojne. In prav zaradi tega lahko zatrdim, da je prepricanje, da je Krisna bog, ne samo zmotno, ampak za vecino ljudi tudi precej skodljivo, kajti mnogi verniki na podlagi taksne absolutne avtoritete slepo sledijo logiki vere, ne da bi opazil kaj se v resnici dogaja. Clovestvo mora samo presoditi kaksna ureditev je smiselna ne pa slepo sprejemati avtoriteto, ki po njihovem pirhaja 'od zgoraj'. Tezave so danes toliko vecje ravno zaradi tega, ker se clovesto komaj uci prijemati vajeti v svoje roke.

Sicer pa bi bilo bolj zanimivo slisati kaj tvoje ucenje pravi o prejsnjih dobah, ce imas kaksne kronolsoke podatke, ki jih je moc jemati kot realne ne zgolj religijske, kot pa da razpravljava o stvareh o katerih se kot kaze ne bova sporazumela.

Citiram:

Neimenovan ali pa imenovan - to je pač samo eno od mnenj, ki ga ima lahko vsak svojega. Iz mojih izkušenj lahko povem, da se zadnje 15 let Indija zelo hitro spreminja in postaja čedalje bolj "zahodno-materialistično usmerjena", kar je pravzaprav velika škoda. Indija je zibelka spiritualnega znanja in se na žalost čedalje manj zaveda svojega velikega neprecenljivega bogastva. Ko govorimo o Indiji ne moremo govoriti o stoletjih ampak o tisočletjih vedske kulture, ki je najvišje razvita duhovna kultura. Govoriti, da je ta kultura "davila" ljudi, je velika zabloda. Če neimenovani meni, da je napredek to, da Indija počasi a vztrajno podlega vplivu zahodnjaške sebične globalizirane politike in načina življenja, potem bi bilo bolje, da ga nihče več ne posluša ali kanalizira. Takih vplivov imamo že tukaj dovolj in jih ne rabimo še iz subtilnih nivojev. Kar pa se tiče učenj Sai babe, jih pa ne poznam in jih ne morem k

Nasveti mojstra so dalec od tega, kar mu ti na pamet pripisujes. Morda je njegov najvecji povdarek ravno na ekonomksih problemih sveta, ki jih povzroca ekspozivna komercializacija in s temi povezanimi problemi z okoljem, ocitno pa ne zanemarja tudi problemov z verskim tabuji dobesednega sledenja starodavnim religijam. Nic na tem svetu ni fiksnega in kar je morda delovalo pred 5000 leti, danes skoraj gotovo ne. Mojstri sicer spostujejo tradicijo, kajti ne zelijo krsiti svobodne volje ljudi, a se ob tem zavedajo, da nobena od sedanjih religij nima dovolj velike sirine, da bi jo bilo mogoce vzeti kot univerzalno vodilo za v prihodnost. To je preprost dejstvo in se tolik sklicevanja na avtoriteto svetih spisov ne bo nic pomagalo, nov cas potrebuje nove odgovore. Navdih je sicer mogoce dobivati tudi iz starih izrocil, vendar je nujna kreativna namesto dogmaticne implementacije.

Citiram:

Čejtanja Mahaprabhu je ponudil najbolj milosten model za rešitev vseh problemov človeštva. Ljubezen do vseh živih bitij v povezavi z Bogom je ne samo najboljši in najlažji način za trajno odpravo vseh problemov, ampak tudi edini, ki še deluje v tej dobi. Vsak ga lahko prostovoljno sprejme ali pa ne. V ljubezni ni govora o prisili.

Petje svetih imen ne more resiti velikih problemov clovestva. Ljubezen do vseh zivih bitji pa je nekaj drugega kot zgolj petje svetih imen in to izrazamo na veliko nacinov. Nikoli ne bos docakala, da bi ves svet sprejel obliko duhovnosti petja imen in da bodo potem vsi problemi reseni. Ta oblika duhovnosti ne bo nikoli kaj vec kot le ena izmed mnogih in bodo nanjo tako kot na druge smeri izjemno vplivala nova razodetja globalnih razseznosti.
Nazaj na vrh
Poglej uporabnikov profil Pošlji zasebno sporočilo
Pokaži sporočila:   
Objavi novo temo   Odgovori na to temo    PKC.si FORUMI Seznam forumov -> Religioznost Časovni pas GMT + 2 uri, srednjeevropski - poletni čas
Pojdi na stran Prejšnja  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Stran 7 od 7

 
Pojdi na:  
Ne, ne moreš dodajati novih tem v tem forumu
Ne, ne moreš odgovarjati na teme v tem forumu
Ne, ne moreš urejati svojih prispevkov v tem forumu
Ne, ne moreš brisati svojih prispevkov v tem forumu
Ne ne moreš glasovati v anketi v tem forumu


MojForum.si - brezplačno gostovanje forumov. Powered by phpBB 2.